It's a small world after all<3 - Reisverslag uit Ban Bang Chum Tho, Thailand van Ellen Vet - WaarBenJij.nu It's a small world after all<3 - Reisverslag uit Ban Bang Chum Tho, Thailand van Ellen Vet - WaarBenJij.nu

It's a small world after all<3

Blijf op de hoogte en volg Ellen

16 April 2017 | Thailand, Ban Bang Chum Tho

Manmanman, de tijd is gevlogen en ik realiseer me nu dat ik echt een hééleboel te vertellen heb/wil vertellen, dus dit wordt een heul lang verhaal (dan weet je dat alvast)! De vorige keer was ik geëindigd in Krabi, maar vanwege 't slechte weer besloot ik door te reizen.

02-04: In de bus naar Ko Phi Phi ontmoet ik een Duitser en na een leuk gesprek vraagt hij op de boot of we vandaag samen kunnen reizen; gezellig! Op de boot begin ik me echter al enorm aan hem te ergeren, en als we na het schuilen voor de tropische storm (superfreaky) hebben gegeten, kan ik hem wel achter het behang plakken. 's Avonds wil ik gaan stappen en uiteraard wil meneer, 'flexibel als hij is', mee. Top. Na een aantal erg duidelijke (voor hem niet) hints, raak ik hem bewust kwijt en de avond begint. Overal zijn vuurshows, ik haal een bucket (emmertje drank) en begin met touwtje springen. Voor ik 't weet, ben ik de halve avond merengue aan het dansen en eindig ik, tegen beter weten in, op de kop in de paal.

03-04: HAH! Niet brak! Ik wens die Duitser een fijne dag en zeg dat ik alleen op pad ga. Na wat rondslenteren begeef ik mezelf richting viewpoint. Het is ruim 40 graden vandaag en ik ga anderhalf kilometer bergopwaarts traplopen. Het zweet drupt me zacht gezegd van mijn hoofd, om over de waterval op mijn rug nog maar niet te spreken. Ik voel me net Sméagol; 'up, up, up we gooo'... Boven ontmoet ik een groep leuke Belgen, waarmee ik samen afdaal, chill op het strand en besluit -na een gezellige maaltijd met Laura uit het hostel-, met hun op pad te gaan. Ik heb mezelf alweer aan een (supersterke) bucket geholpen en klier wat met die Belgen. Uiteraard ga ik limbodansen en touwtje springen en word ik uitgedaagd om te gaan paaldansen. Totaal niet slim, maar Hey! Why not?! Ik krijg nog een bucket en weet mezelf wonderbaarlijk genoeg terug te slepen naar het hostel.

04-04: Allemachtig! Ik heb een kater die mij het gevoel geeft dat het e.e.a. aan lichaamscellen is afgestorven, niet te zuinig! Na een ochtendje zeeziek zijn van de drank, huur ik met Laura een kajak en gaan we naar een onbekend strandje: Ao Nui. Na een uur peddelen (en inmiddels flinke armspieren) zien we het supermooie strand met kraakhelder water. WAUW! We relaxen hier even en peddelen door naar Monkey Beach (geen aap te zien overigens) en weer terug naar ons hostel. We gaan samen eten en zoeken wat barretjes op voor we gaan 'partyen'. Ik kan dus echt geen drank zien vandaag en heb al de hele dag buikpijn, maar het is wel gezellig! Merengue, bachata, kizomba, I LOVE IT!

05-04: Ik ga op zoek naar mijn nieuwe hostel (om hopelijk wat rustiger te slapen vannacht) en kan deze na 40 minuten verkeerd lopen eindelijk vinden! Mijn buikpijn is echt heel naar, en na het eerste tourtje voor morgen te hebben geboekt, is al mijn energie verdwenen. Ik ga de hele middag gestrekt en zoek 's avonds Laura op om naar een livebar te gaan en uiteraard de beachparty weer op te zoeken. Echter haak ik op tijd af vanwege mijn buikpijn en een wekker die om 05:30 al voor me klaarstaat.

06-04: Ik ben ver voor de wekker al wakker (nachtmerries again) en wacht met smart tot het tijd is om uit bed te gaan. Ik ben KAPOT! Ontbijt: chips en iets gefrituurds (soort oliebol) bij de pier. Ik stap in de boot en we varen naar Maya Bay (The Beach - Leonardo Dicaprio); supermooi! Na 2 uur gaan we verder, snorkelen op een plek met kraakhelder water en mooie vissen en gaan daarna naar een stuk 'tussen' de rotsen wat ik niet anders kan omschrijven dan; PARADIJS! Zóó gruwelijk mooi; zonnestralen op het water, helder water, steile kliffen en bijna geen toeristen. We fotograferen nog wat aapjes op Monkey Beach en na een middagje aanrommelen vertrek ik naar Ko Lanta.
De kerel van de boot brengt me per auto naar mijn hostel, maar onderweg kan er niet vaak genoeg gestopt worden om iets te halen of even te meeten met wat vrienden (wat soms wel een uur duurt, heel bijzonder!). De bestuurder heeft al snel door dat 'more food, more friends', absoluut op mij van toepassing is en haalt als 'goedmakertje' een mega maïskolf voor me: Ellen weer happy.
In 't hostel ontmoet ik alweer mensen die vragen of ik 's avonds mee wil naar de reggaebar en een 'jungleparty' en ik, moe als ik ben, zeg natuurlijk 'Ja, gezellig!'

07-04: Na een wederom slapeloze nacht, bereid ik me urenlang mentaal voor op het scooterrijden, dat ik toch echt moet leren hier. Met mijn zweethandjes overtuig ik de verhuurster ervan dat ik wel soortvan kan rijden en stap ik met een enorme hartslag op de scooter. WAT DOE IK MEZELF AAN!?
Uiteindelijk krijg ik de smaak te pakken en cross ik naar de duikschool. Op de terugweg haal ik een fles benzine, die er door de 'pompbediende' in gegoten wordt. Het is hier echt 60 jaar terug in de tijd!!
's Avonds ga ik met een Amerikaan (Ben) monsterlijk veel en enorm lekker BBQ vlees eten en daarna weer in gezelschap naar de reggaebar. Het is al later dan ik dacht en ik besluit weer een slechte nachtrust tegemoet te gaan.

08-04: Mogguh! Over de drijvende pier stap ik in de boot, neem een reistabletje en geniet van alle pracht om me heen. Even opfrissen hoe alles ook alweer werkt en na het horen van de scheepshoorn, plons ik mezelf onder water, de prachtige onderwaterwereld met enorm veel koraal en vissen tegemoet, heerlijk! De locatie is écht prachtig en t eten op de boot heerlijk!
Bij de 2e duik neem ik mijn camera mee en zien we al snel een zeepaardje, zó supermooi! We duiken door een grot (ja, zelfs ik) en ik kijk echt mijn ogen uit onder water! Helaas daalt mijn hoeveelheid bar (lucht) enorm snel, en moeten we de andere 2 grotten overslaan en weer naar boven. Shit.
Ik pas voor de 3e duik en ga lekker snorkelen tot de boot vertrekt.
's Avonds gaan we weer met een aantal mensen schranzen bij die BBQ plek. Ik ben kapot en pak 's avonds al knikkebollend mijn tas voor morgen.

09-04: Een halfuur te vroeg (07:00!) word ik al opgehaald om richting de andere kant van het land, Ko Phangan te gaan. Plan was; busje - boot - bus - boot - lopen. In de verwachting al snel ontbijt te kunnen halen, bleek het plan toch (ellendig) anders: busje, met de bus op de ferry (mochten niet uitstappen) en pas na 4 (!!) uur over kunnen stappen en ontbijt kunnen regelen. Ellen chagrijnig. Oké. In een veel te benauwde bus naar Surat Thani en daarna op de boot naar Ko Phangan; heerrlijk! Een paar uur lekker uitwaaien en bijkleuren om 's avonds met Ben naar een bar te rijden met prachtig uitzicht over zee! Onder het genot van goede gesprekken genieten we van het onweer verderop en doe ik een paar wensen op de vallende sterren die ik zie.
Terugweg: Ellen-de. De scooter heeft een lekke band! We parkeren het ding bij 2 agressieve honden en vinden gelukkig al snel een tuktuk terug naar het hostel!

10-04: Wauw!! Dit is serieus de eerste nacht dat ik goed heb geslapen; geen nare dromen, niet tussentijds wakker en niet te kort geslapen. Ik ben flink druk met het boeken van mijn vlucht naar Maleisië & Singapore en ga daarna even met de Amerikaan (Ben) uitwapperen op het bountystrand met maar een paar andere mensen. 's avonds gaan we naar een bar en poolparty, waar de mojito's me natuurlijk weer prima smaken!

11-04: Na het kopen van een shirt voor vanavond, vertrek ik naar het strand, waar ik 2 Fransen zie die er gister ook waren. Ik sluit bij ze aan en het is hartstikke gezellig! Ter voorbereiding op vanavond gaan we (Ben, de Fransen en ik), samen eten. De Nederlanders die ik in Pai heb ontmoet, sluiten later ook aan en na het smeren met bodypaint stappen we in een volgestouwde taxi naar de Full Moon party. Superleuke sfeer, enorm veel mensen, bodypaint en veel verschillende stages met muziek! Na een topfeest besluit ik dat mijn levensgevaarlijke stapelbed beklimmen (nuchter lukt het al nauwelijks) in deze toestand, hem simpelweg niet gaat worden. Ik pak mijn handdoek en breng de nacht door op het strand.

12-04: 's Ochtends dobber ik nog wat rond in zee (een van de Fransen is er inmiddels ook weer) en de rest van de middag dobber ik op mijn bed.

13-04: Het is vanaf vandaag Songkran (Thais nieuwjaar), dat gevierd wordt met water. Omdat we op een eiland zijn, verwacht ik er hier niet te veel van, maar doe toch voor de zekerheid mijn bikini aan en neem mijn drybag mee. MAAR GOED OOK, want binnen 100 m ben ik al zeiknat gegooid. Plan de campagne; een waterpistool kopen en in de aanval! Ik ga de mainstreet op en het is de hele dag één groot kinderfeest voor volwassenen. Er rijden veel brommers en open taxi's (soms met tonnen water aan boord) met toeristen of supervrolijke Thai die compleet genadeloos nat gegooid worden of jou natgooien: GEWELDIG!! Iedereen wenst elkaar Happy New Year en of je het nou wilt of niet; droog over straat gaat je vandaag simpelweg niet lukken. Ik word een aantal maal gezegend met babypoeder en water, maak flink wat woordgrappen met de Nederlanders, rijd nog een stuk achterop de scooter mee (geweldig) en geniet enorm van deze dag!

14-04: Ik huur in de middag een scooter en rijd er samen met een Braziliaanse (die ik in Chiang Mai heb ontmoet, bekenden overal hier!) mee naar de andere kant van het eiland. De wegen zijn soms megasteil en ik ben bang dat mijn remmen oververhit gaan raken, maaarr we komen aan bij het bountystrand en bezoeken op de terugweg nog een watervalletje.

15-04: Na een ochtendje socializen met het thuisfront check ik mijn vliegtickets voor Maleisië - Singapore en wil ik een derde vlucht boeken naar Indonesië. OKE, FULL ON PANIEK! Google heeft me voor de gek gehouden en ik zie dat ik helemaal niet richting Singapore moet.. SHOOT ME..! Na even stressen realiseer ik me dat ik mijn 2e vlucht dan 'gewoon' moet missen en in Maleisië kan blijven voor een paar dagen, om geen gedoe te krijgen met visa. PHOE! Gelukkig maar! Ik ga nog eventjes uitwapperen op het strand en 's avonds eten met Ben en een Duitser uit 't hostel. Het is echt even tijd om bij te komen, dus: Netflix and chill tonight, heerlijk!!

16-04: Ik neem afscheid van Ben en ga lekker bijkleuren op de boot richting Surat Thani. Heerlijk! Na 4,5 uur boot, bus, taxi en tuktuk, kom ik aan bij 't hostel, waar ik mijn laatste nacht in Thailand door zal brengen. Best apart, want ik voel me hier wel thuis, maar vind t toch ook wel weer spannend om verder te gaan! Ik ben hier alweer een maand (hoe dan...!) en zit helaas dus al op 1/3e van mijn reis.. Op naar de volgende avonturen en nóg meer nieuwe mensen die ik kan leren kennen! <3 Maleisië en Indonesië it is!!

  • 19 April 2017 - 16:14

    Agatha Kramer:

    Lieve meid,
    Wat een geweldig leuk verslag.Heerlijk om te lezen.
    Vind het super dat je het zo naar je zin hebt. Jouw manier van schrijven maakt dat ik het bijna zelf beleef.
    Hoop dat je vandaag wel op een plek bent waar je je veilig voelt,gister was niet wat.
    Geniet er lekker van en nog veel plezier.Liefs mam.

  • 20 April 2017 - 13:12

    Ron:

    fijn om je te kunnen volgen!
    maar ik mis een fransman in je verhalen(?) ;-)

    Veel plezier in Indonesië!
    Pap

  • 24 April 2017 - 10:26

    Ellen Vet:

    Haha de Fransman, die is nog wel in the picture!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Bang Chum Tho

Ellen

Actief sinds 17 Maart 2017
Verslag gelezen: 619
Totaal aantal bezoekers 16185

Voorgaande reizen:

17 Maart 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: